کیوسک های تلفن عمومی قرمز رنگ لندن از نمادهای قدیمی این شهر محسوب می شوند. اخیرا این کیوسک های تلفن عمومی که کاربرد قبلیشان را از دست داده اند، در اقدامی جدید در شهرهای اصلی انگلستان این کیوسک ها به مکانی برای دسترسی به تلفن و اینترنت پرسرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه تبدیل شده اند.



خلاصه ای از تغییرات


شرکت مخابرات انگلستان (BT) با همکاری شرکت آمریکایی LinkNYC در اقدامی جالب با تغییر کیوسک های قدیمی تلفن به کیوسک های مدرن اقدام به ارایه سرویس تلفن و اینترنت پرسرعت رایگان می کند. این کیوسک های جدید که IntLink نام دارند در محل کیوسک های قدیمی جمع آوری شده نصب می شوند.

این همکاری مشترک در اکتبر سال ۲۰۱۶ رسما اعلام شد و یک کیسوک اینترنتی IntLink در محله Camden High Street نصب شد. طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۰۰ کیوسک IntLink در سال جدید در این محله و حدود ۷۵۰ کیوسک دیگر در لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلستان نصب خواهد شد.

به گفته شرکت BT صدها کاربری که روزانه در مسیر کیوسک های IntLink تردد می کنند قادر به استفاده از سرویس Wi-Fi این شرکت با سرعت ۱Gpbs هستند.

کیوسک های intLink علاوه بر ارایه سرویس اینترنت Wi-Fi، به کاربران امکان برقراری تماس تلفنی، دسترسی به نقشه ها، سرویس های محلی و شارژ تلفن همراه را نیز می دهد. هزینه ارایه این خدمات از طریق تبلیغات پرداخت می شود.

این کیوسک های اینترنتی دارای یک نمایشگر ۵۵ اینچی هستند که از طریق آن اطلاعاتی مانند آلودگی های صوتی، شرایط آب و هوا و ترافیک به در اختیار کاربر قرار می دهد.

کیوسک های تلفن بسیاری در شهرهای ایران علی الخصوص شهرهای بزرگ مانند تهران وجود دارند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. شاید تبدیل این کیوسک های تلفن قدیمی به مکانی برای ارایه سرویس های جدید ایده مناسبی باشد.