🔻توجه🔺


📌لازم به ذکر هست عزیزانی که اصلا آشنایی به هیچ گونه اصوات ندارند یعنی به هیچ عنوان نه شناخت به نت دارند و نه هیچ سازی نمیزنند، میتوانن از روش هایی که به صورت مبتدی و گام به گام گفته میشه بصورت منظم و درست با تمرین و تکرار روش ها به یادگیری خواندن درست بپردازند.

دوستان عزیز برای شروع نیازه که تا حدودی با یک سری فواصل موسیقی آشنایی داشته باشین چون فاصله ها طوری هست که شما میتونید با اون بدونید که در چه گامی خونده میشه.

گام و یادگیری گام برای افرادی هست که میتونن ساز بزنند، البته نه ساز زدن به اندازه ی یک نوازندگی حرفه ایی. میتواند فقط برای شناساندن اصوات و آماده کردن تارهای صوتی و حنجره باشد.

پس شما فقط در این مرحله با گام ها آشنا میشوید و نت ها رو میشناسید و برای یادگیریه اولیه تمرین صدا کافی میباشد و در آینده به نکات بیشتری اشاره میشود، و همینطور برای افرادی هم که ساز هم نمیزنند برای شروع یاد گیری گام ها و نت ها بهتر هست که آشنایی با این گام ها و نت ها و صدا ها داشته باشند.

🌷🌷🌷🌷🌷

🔴در ادامه متن بالایی که قرار دادم میخوام در مورد گام و یا همان نت های موسیقی که صحبت کردم برای شما اسامیشون رو معرفی کنم که به چه صورت هستند.


📌اسامی به این صورت هست به ترتیب همیشه از سمت چپ به راست خوانده میشوند.


Do  Re  Mi  Fa  Sol  La  Si



#آموزش تنفس


هنگام خواندن، نفس گیری باید بصورتی باشد که تنفسِ کم یا زیاد نداشته باشیم که نتونیم صدای خودمان رو کنترل کنیم. و برای کنترل آن نیاز داریم دیافراگم خود را آماده کنیم.تنفس دیا فراگمی چگونه است؟وقتی در مواقعی یک شخص خوابیده است با دقت به نفس کشیدن آن توجه کنیم، میتونیم طریق تنفس دیافراگمی را ببینیم که به چه صورت هست.حالا ما اینجا چن تکنیک به شما یاد میدیم که شما بتونین با این تمرینات دیافراگمتون رو آماده کنید.



#تمرین🎸🎷🎤


برای آماده کردن دیافراگم از این سه کلمه که مصوت هایی هستند با تمرین روزانه نیم ساعت در روز کافیست،و خودتان به اندازه دلخواه میتوانید بیشتر انجام دهید هرچه بیشتر تمرینات رو انجام دهید قوی تر اجرا میکنید و نفس گیری میکنید، هر کدام از این مصوت ها برای هر جلسه میباشد یعنی زمانی که تمرین اولی آن  کلمه( هس) هست تمرین اول شما میباشد تا یک هفته این تمرین رو روزانه انجام میدهید تا به توانایی انجام آن رسیده باشید و آنگاه به کلمه دومی که(هوک) است همونطور زمان تمرینش ماننده اولین کلمه میباشد و مصوت سوم هم(هِ) میباشد مانند تمرین های قبل انجام میگیرد باید این تمرین هارو تا حدی انجام دهید که اجرای آن ها برایتان راحت باشد من نمونه ایی از اجرای آن را در پایین بصورت صدا برای شما اجرا میکنم تا متوجه بشوید چطور اجرا میشود.

🌷🌷🌷🌷🌷


❌لازم به ذکر هست تا زمانی که تمرین اول رو خوب با کیفیت و به توانایی اجرای راحت نرسیدید به تمرین دوم رجوع نکنین این موضوع مهمی است که باید رعایت شود تا بتونین درست اجرا کردن رو یاد بگیرید.❌