فراری جدیدترین محصول تک ساخت خود که SP38 نام دارد را معرفی کرده است. این خودرو به سفارش یکی از اختصاصی‌ترین خریداران فراری ساخته شده است. SP38 بر اساس مدل 488 GTB ساخته شده و از همان شاسی و قوای محرکه استفاده می‌کند اما اتاق آن کاملاً سفارشی است و بیشتر یک کانسپت به نظر می‌رسد تا یک خودروی جاده‌ای. طراحی این سوپراسپرت سفارشی توسط مرکز طراحی فراری صورت گرفته و منعکس‌کنندهٔ سلیقه و علاقهٔ خریدار است.



فراری نتیجهٔ این پروژه را یک خودروی فوق‌العاده توصیف کرده که نمایانگر تمامی زیبایی و نوآوری ذاتی خودروهای فراری است. خودروهایی که هم در جاده و هم در پیست خوب عمل می‌کنند. در طراحی کلی SP38 از مدل نمادین F40 الهام گرفته شده و به همین دلیل برای آن رنگ قرمز سه‌لایه در نظر گرفته شده است. در نمای جلویی این خودرو چراغ‌های غیرمعمول افقی کوچکی دیده می‌شود که به‌طور خاص برای آن طراحی شده‌اند. همچنین چراغ‌های روشنایی در روز هم به داخل سپر منتقل شده‌اند تا امکان طراحی چراغ‌های جلو به‌صورت کاملاً باریک فراهم گردد.



از دیگر نکات برجستهٔ نمای جلویی SP38 نیز می‌توان به دماغهٔ تهاجمی و قطعات فیبر کربنی اشاره کرد. استایل پویای این ماشین به بخش جانبی آن‌هم کشیده شده که شامل ویژگی‌هایی چون رکاب‌های برجسته، خط سقف تیز و پنجره‌های کوچک می‌شود. رینگ‌های ستاره‌ای منحصربه‌فرد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه در بخش جانبی SP38 هستند.


مهم‌ترین ویژگی نمای عقبی این سوپراسپرت تک ساخت، پوشش کرکره‌ای هم‌رنگ بدنهٔ پیشرانه است که جایگزین نمونهٔ شیشه‌ای در 488 GTB استاندارد شده است. علاوه بر این، چهار چراغ دایره‌ای شکل عقب درون بخش مشکی‌رنگ عقبی پنهان شده‌اند و دو سر اگزوز هم از بخش میانی این قسمت بیرون آمده‌اند. فراری فعلاً هیچ تصویری از نمای داخلی SP38 منتشر نکرده اما گفته است که کابین این خودرو نیز به‌طور کامل به‌صورت سفارشی طراحی شده است.



همان‌طور که گفته شد، SP38 بر اساس 488 GTB ساخته شده و بنابراین در زیر این پوستهٔ سفارشی همان پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد. این پیشرانه در 488 GTB استاندارد 670 اسب بخار قدرت دارد اما ممکن است SP38 به نسخهٔ تقویت‌شدهٔ این موتور که در 488 پیستا مورداستفاده قرار گرفته مجهز شده باشد. این نمونه 720 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. فراری SP38 برای اولین بار در تاریخ 26 می فستیوال Villa d’Este در ایتالیا به نمایش درآمده و سپس به مالکش تحویل داده خواهد شد.