در آغاز سال جاری بود که آلفارومئو اعلام کرد نسخه کوادروفولیو 4C را نخواهد ساخت زیرا این خودرو بهترین نمونه در کلاس خود است. پوجیا ریسینگ هماکنون در حال نشان دادن راههای زیاد برای ارتقای این کوپه پیشرانه وسط است تا محصول محبوب ایتالیاییها بتواند رقابت بهتری با خودروهایی همچون پورشه 718 کیمن و آلپاین A110 داشته باشد.
پس از معرفی فراری 488 GTB FPlus کورسا در چند روز پیش که قویتر از پیستا بود، این تیونر هماکنون پروژه Nemesis خود را برای 4C رو کرده است. در آغاز باید گفت مهندسان پوجیا حجم پیشرانه 4 سیلندر 1.75 لیتری را به 1.95 لیتر ارتقا داده و میللنگ فورج کاری جدید، سر سیلندر متفاوت و سوپاپهای ورودی بزرگتر را روی این قلب آهنین نصب کردهاند.
لیست خوبیهای این خودرو با سیستم اگزوز سفارشی با خروجیهای کربنی، گیربکس بازنگری شده و سیستمهای الکترونیکی بهروزتر برای مطمئن شدن تر از خلق هیولایی جدید ادامه مییابد. نتیجه این تغییرات خلق یک انتقام جوی ایتالیایی با قدرت 477 اسب بخار است. بدین ترتیب قدرت آلفارومئو 4C تیون شده دو برابر شده است. همچنین باید گفت گشتاور 350 نیوتون متری پیشرانه استاندارد به 535 نیوتون متر رسیده است.
شایان ذکر است این قدرت بیشتر تأثیر بسیار مثبتی روی پرفورمنس این کوپه خوشترکیب داشته زیرا آلفای کوچک هماکنون تنها به 3.6 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت 4C پوجیا ریسینگ نیز 308 کیلومتر در ساعت است. بد نیست بدانید مدل استاندارد 4C در بحث شتاب 0.9 ثانیه کندتر بوده و تنها سقف سرعت 258 کیلومتر در ساعتی دارد.
جدای از ارتقای عملکردی، پوجیا ریسینگ کیت بدنه آئرودینامیکی را نیز تدارک دیده که از قطعات فیبر کربنی تشکیل شده است. همچنین باید به رینگهای 18 اینچی در جلو و 19 اینچی در عقب اشاره کنیم. چرم و آلکانترای دو واژهای هستند که برای توصیف کابین بکار میروند.
هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده اما میدانیم که تنها 5 دستگاه از 4C پوجیا ریسینگ تولید خواهد شد و البته یکی از آنها قبلاً به یک مشتری از استرالیا فروخته شده است.