با توجه به کانسپت های تمام الکتریکی چند سال اخیر به سادگی می‌توان گفت صنعت خودرو از نظر طراحی خودرویی به درجات بالایی رسیده است. البته این کانسپت سیتروئن نوترون با دیگر محصولاتی که دیده‌ایم کاملاً متفاوت بوده و واقعاً برجسته است.



نوترون بیش از آنکه شبیه کانسپت های خودرویی کنونی باشد بیشتر آینده‌نگرانه بوده و طراح این خودروی فرانسوی اصلاً نگران کاربردی بودن خودرو نبوده است.


قطعاً فاصله بیشتر بین محورها باعث می‌شود فضای کابین و محفظه بار بهبود یابد اما از نظر آئرودینامیکی نباید به نوترون کانسپت نگاه کنید. این خودرو همچنین بزرگ بوده و پانل‌های جانبی بزرگ هم کمکی به بهبود آئرودینامیک نمی‌کنند.



نوترون توسط گریگوری بوتین طراحی شده، فردی که می‌گوید این خودرو را با یک راکتور هسته‌ای قابل حمل تجسم کرده است! اساساً این خودرو از شکافت هسته‌ای برای حرکت استفاده می‌کند، چیزی که در تئوری می‌تواند فضاپیماها را به آسمان ببرد.



داخل کابین هم فضای جداگانه برای راننده و سرنشین تدارک دیده شده است. این خودرو فاقد دکمه‌ای فیزیکی بوده و البته اینترفیس های زیادی هم ندارد. اگر این یک کانسپت واقعی بود ما دنبال صفحه‌نمایش‌ها بودیم اما با این وجود هم به نظر نمی‌رسد فضای چندانی برای صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی باشد.